STMS - Smart Trade Management System
РЪКОВОДСТВО НА ПОТРЕБИТЕЛЯ


Съдържание:
*кликнете върху избран раздел
Вход в системата
I. Оферти за части
 Избор на оферта
 Попълване на оферта [нова функционалност - Групова отстъпка]
 Изпращане на коментар и промяна на статус
 Информация при приключил търг
II. Поръчки на части
 Избор на поръчка
 Промяна на статус на поръчката и история
 Комуникация по поръчката
III. Плащания
 Списък с части
 Проформа фактура
 Фактура
 Анулирано плащане




Вход в системата
За да влезете в системата, е необходимо да:
  • стартирате Internet Browser
  • отидете на адреса, предоставен от системния администратор
На екрана ще се зареди диалог за идентификация:

- Въведете потребителско име и парола.
- Кликнете на бутона Вход.
- Ще се визуализира поле Участник. От падащия списък изберете ролята, в която ще участвате в системата.
- Кликнете на бутона Вход за потвърждение.
Ако сте се въвели неправилно името и/или паролата, на екрана ще се зареди отново диалога за идентификация и съобщение за грешката.
Въведете данните отново.
Ако идентификацията е протекла успешно, ще се визуализира основният екран на системата.

I. ОФЕРТИ
Офертите се създават от Купувач и се изпращат към Доставчика като "Оферта за части". Списъкът с оферти в основния екран се сортира по пореден номер на оферта.
За по-лесно боравене с Офертите имате възможност да ги филтрирате, т.е. да извлечете по-бързо необходимата ви информация. За целта системата ви предоставя поле ФИЛТРИ.
В него имате следните възможности за търсене:
- Филтър по дата (от дата; до дата; за последните Х дни)
- Филтър по статус (Активни; Приключени)
- Филтър, предварително дефиниран от потребителя
След като направим своя избор кликаме на бутона "Филтрирай". В резултат на това се появява списък с търсените Оферти.



Избор на оферта
Изпълнение
1. Избирате съответната заявка, кликвайки върху нея. 2. В основния екран се визуализират данни за:
- Заявката за части - Купувач / Посредник, Автомобил, Описание, Шаси, Адрес, Оставащо време на Заявката за части.
- Позиции в заявката - лист с търсените от Купувача части в табличен вид.


Попълване на оферта
За да попълните своите ценови оферти за отделните позиции в заявката, кликвате на иконката . Зарежда се екран с таблица "Добавяне на отговор" - необходимите данни за конкретната позиция от Заявката.
В зависимост от Договорите между Застрахователната компания и сервиза за начина на разпределение на отстъпките има различни типове заявки - Стандартна, Надбавка сервиз и Фиксирано разпределение:
I. Стандартна - Доставчикът дава по свое усмотрение отстъпки на ЗК и Сервиз.
Изпълнение
1. Ако имате предварително дефинирани Процедури, може да изберете някоя от падащия списък. Избор на Процедура автоматично ще зареди данните в полето "Данни по процедура".

2. В таблицата "Добавяне на отговор" попълвате полетата и правите съответния избор:
Полетата, означени със *, са задължителни!
- Цена (цените се въвеждат без вкл. ДДС)
- Вид на части* (избор с радиобутон)
- Каталожен номер (ако е необходимо)
- Описание (ако е необходимо)
- Забележкa (ако е необходимо)
- Количество (по подразбиране е 1 брой)
- Валидност на офертата* (в часове)
- Отстъпка (към Купувача)
- Отстъпка (към Посредника)
- Време за доставка* (в часове)
- Гаранция (в месеци)
- Условие на доставка* (възможен избор: не е посочено; взимане от Купувача; Куриер; доставка от Продавача)
- Добавяне на една или няколко снимки, ако е необходимо (Макс. размер: 2 MB, Формат: JPG или JPEG)
3. Кликвате на бутон Обнови


II. Надбавка сервиз - Доставчикът попълва само едно поле за отстъпка, в края на търга Купувачът и посредникът виждат една и съща отстъпка.


III. Фиксирано разпределение - Процентът от отстъпката за ЗК се разпределя съгласно договорът между ЗК и Сервиз. Доставчикът попълва само едно поле за отстъпка, а системата автоматично прави разпределението. В края на търга се визуализират резултатите.


!!! НОВА ФУНКЦИОНАЛНОСТ - ГРУПОВА ОТСТЪПКА !!!
Продавачите на авточасти имат възможност да добавят допълнителна отстъпка/бонус в случай, че купувачът поръча ВСИЧКИ ЧАСТИ ОТ ЕДИН ДОСТАВЧИК. Тази възможност е предвидена при следните условия:
- Заявката за части е с повече от един детайл
- Купувачът поръча всички части от един доставчик, по които последният е дал оферти с отстъпка
Самият бонус е допълнителна отстъпка, която се начислява като коефициент върху вече дадената отстъпка по детайл.

* В конкретния пример допълнителната отстъпка е следната: дадената отстъпка от 20% се умножава по коефициент Екстра бонус 1,10 и като резултат Общата отстъпка става 22%, ако са изпълнени условията за нейното прилагане.

При попълването на офертата може да се видят всички Бонус коефициенти и промени в цените и процентите, които биха настъпили при активиране на групова поръчка, ако поставите курсора на мишката върху иконката, указваща промяната.


Очакван резултат
На работния плот на системата в Позиции в заявката се визуализират всички извършени действия. Имате възможност за:
- добавяне на нова оферта към частта (повтарят се действията от т.2)
- редактиране на въведената оферта по частта
- изтриване на въведената оферта по частта

- Допълнителни оферти - имате възможност да добавите части по свое усмотрение, ако сметнете за необходимо (повтарят се действията от т.2)



Изпращане на коментар и промяна на статус
След като сте попълнили изцяло или отчасти Офертата на работния плот се визуализира текущото й състояние. Офертата все още е в статус "Обработва се".
Имате възможност да попълвате оферти по части и да променяте статуса на съответната оферта докато не е изтекло времето на търга!
Изпълнение
1. Попълвате полето "Добави коментар", ако е необходимо.
2. От падащото меню на полето "Промени статус" избирате някоя от възможните опции за статус на офертата:
- Обработва се - офертата е в режим на редакция.
- Без оферти - отказвате изпращането на оферта по тази заявка.
- Приключена - приключвате обработката на текущата оферта. Имате възможност за последваща редакция, докато не изтече времето за подаване на оферта.
3. Кликвате на бутон Обнови.

Очакван резултат
На работния плот на системата в меню Оферти се променя статусът и се визуализира Иконка за въведения коментар.
Имате възможност да редактирате оферти по части и да променяте статуса на съответната оферта докато не е изтекло времето на търга!



Информация при приключил търг
Участието ви в даден търг носи важна информация, която може да ви е полезна в последствие. Тази информация ви носи допълнителни данни къде се намира Вашата оферта по конкретна позиция спрямо най-добрата оферта от търга. За най-добра се счита поръчаната оферта. Ако има повече от една поръчана, най-добрата е както следва: избраната от наблюдателя, а ако няма такава тази с най-ниска цена за купувача.
Значение на иконки и цветови символи при завършил търг и направени по него поръчки.
- допълнителното описание на детайла от офертата, въведено от Купувача.
- снимка на детайла, въведена от Купувача.
- валидност на офертата в часове.
- условие на доставката.

Цветовите символи ви показват къде се намира Доставката, Гаранцията, Вида, Единичната цена и Сумата от вашата оферта спрямо най-добрата оферта от търга. За най-добра се счита поръчаната оферта. Ако има повече от една поръчана, най-добрата е както следва: избраната от наблюдателя, а ако няма такава тази с най-ниска цена за купувача.
- по-добра от спечелилата.
- позиция еднаква със спечелилата.
- по-лоша от спечелилата.

В колонката "Вид" имат следното значение:
- еднаква със спечелилата.
- различна от спечелилата.



II. ПОРЪЧКИ НА ЧАСТИ
След като търгът приключи и останалите участници постигнат съгласие относно Вашата оферта, Купувачът може да поръча части. Няма ограничение за поръчката на части - могат да бъдат поръчани една или повече от оферираните позиции.
За по-лесно боравене с Поръчките на части имате възможност да ги филтрирате, т.е. да извлечете по-бързо необходимата ви информация. За целта системата ви предоставя поле ФИЛТРИ.
В него имате следните възможности за търсене:
- Филтър по дата (от дата; до дата; за последните Х дни)
- Филтър по статус (Необработени; Обработвани; Отклонени; Доставени)
След като направим своя избор кликаме на бутона "Филтрирай". В резултат на това се появява списък с търсените Поръчки.



Избор на поръчка
Изпълнение
1. Избирате съответната поръчка, кликвайки върху нея.
2. В основния екран се визуализират данни за:
- Поръчката за части - Номер на поръчката, Дата на поръчката, Купувач, Статус купувач, Статус продавач.
- Позиции в поръчката - лист с поръчаните от Купувача части в табличен вид.



Промяна на статус на поръчката и история
След като сте визуализирали конкретна поръчка, имате възможност да промените статуса на поръчаните части, така че той да съответства на реалното им състояние. Можете да променяте статуса на отделните позиции в поръчката, какато и на цялата поръчка. Статусът на частите в поръчката към момента на получаването й е "Нова".
Изпълнение
1. Избирате от чекбоксовете на кои позиции от поръчката ще променяте статусът. Може да маркирате всички части.
2. От падащия списък на полето Промени статус на избраните, избирате в какъв статус ще премине конкретната част/-и. Възможните статуси на частите са:
- Нова
- Приета
- Отказана
- Доставена
- Подготвена
- Изпратена
3. Кликвате на бутон "Обнови"

Историята на поръчката проследява изцяло подготовката, изпращането, движението и получаването на частите посредством промяната на статусите от Продавача и Купувача.
Детайлно разглеждане на всяка промяна може да се види с бутон
Очакван резултат
1. Всяка промяна на статус на част се отразява в текущото състояние на поръчката и се записва в Историята на поръчката
2. Самата поръчка преминава от статус "Необработена" в "Обработва се".
3. Всяка промяна на статуса на частите към поръчката се записва в История на поръчката!




Комуникация по поръчката
След като сте визуализирали конкретна поръчка, имате възможност да комуникирате с всички страни по нея (Възложител, Купувач).
1. Кликате на бутон "Ново съобщение".
2. В модалния диалог попълвате вашето съобщение в полето Ново съобщение.
3. При кликване на бутон "Запиши" вашето съобщение ще стане видимо за останалите страни по поръчката (Възложител, Купувач). Имате възможност да откажете изпращането посредством бутон "Откажи".

Очакван резултат
В полето "Комуникация по поръчката" имате списък с всички съобщения от съответния подател.




III. ПЛАЩАНИЯ
В този раздел можете да проследите всички дължими плащания към Ауто3П България ООД съгласно сключения от Вас Договор.
Статусите, през които преминава целият процес на плащането:
Списък с части >> Проформа фактура >> Фактура
Имате възможност да филтрирате по период (месец и година) и/или по статус на плащането.
Резултатът ще е видим след кликване на бутон "Филтрирай".


Списък с части
Това е списък, генериран на базата на поръчаните от Вас и вложени в ремонта части за текущия месец. Възможно е да съдържа и части от предходен период, за които не е постъпило плащане.
Имате възможност за преглед на пълния списък с части като кликнете на бутон [Преглед].

Ще се зареди пълния списък с гореупоменатите части, който съдържа следната информация:
- Обща за плащането информация - Служебен номер на плащане, Период, Доставчик, Дата, Статус.
- Детайлна информация по детайл - ID на поръчания детайл, Номер на Поръчката, Дата на поръчката, Описание на поръчаната Част, Единичната й цена, Количеството на поръчаните части, Отстъпка за частта в %, Общо дължима Сума, Наименованието на Купувача, Статус от гледна точка на купувач и доставчик, Статус плащане.
Ако имате възражение по отношение на дължимото от ваша страна, можете да напишете възражение в упоменатия в Договора Ви с Ауто3П България ООД срок. Става с кликване на бутон [Възражение] и излагане на Основанието за оспорване на плащането.


Важно: Детайл, по който имате възражение, ще маркира целия ред в червено. Оператор на Ауто3П БЪлгария ООД ще разгледа Възражението и ще публикува коментар със съответния статус (В плащането, Отхвърлено възражение, Не се плаща).

Имате възможност да експортирате целия Списък части в .csv формат. Това действие се извършва с бутон Експортирай.



Проформа фактура
След като се уточнят всички детайли по Списъците с части, се издава Проформа фактура. Може да се прегледа в детайли с всичките й атрибути от бутон [Преглед].


Детайлният преглед съдържа следната информация за Проформата:
Номер на плащане
Период
Доставчик
Дата на създаване на плащането
Статус на плащането
Оборот
Комисион
Сума за плащане
Списък с части



Фактура
Ще получите електронна Фактура, която ще ви информира в детайли при кликване на бутон [Преглед].

Детайлният преглед съдържа следната информация за Фактурата:
Номер на плащане
Период
Доставчик
Дата на създаване на плащането
Статус на плащането
Оборот
Комисион
Номер на фактура
Дата на плащане
Сума за плащане
Списък с части



Анулирано плащане
Оператор на Ауто3П България ООД може да анулира дадено плащане. В тези случаи самото плащане придобива статус "Анулирано". Може да се прегледа с кликване на бутон [Преглед].

Детайлният преглед съдържа следната информация за Анулираното плащане:
Номер на плащане
Период
Доставчик
Дата на създаване на плащането
Статус на плащането
Списък с части






Powered by Auto3P